fredag 1 juni 2012

Editing as we go

Och än en gång har det visat sig perfekt och praktiskt att ha någon som läser och kommer med kommentarer och idéer under vägens gång.

Fick frågan när vissa personer skulle komma tillbaka för att kunna visa vilka de var, jag hade inte tänkt så långt. Trodde det räckte som det var, men när jag tänkte efter hade han rätt och det är fixat nu.

Annars är det lite mindre grejer, men lika viktiga som förmedlar känslor och gör att man inte blir förvirrad som läsare.

Skitbra.

I samband med mitt lilla redigerings inhopp satte jag ihop alltsammans ännu en gång (eller fyllde på ett gammal dokument kanske är mer rätt), då jag skriver kapitel för kapitel i egna filer, och denna gången hade jag kommit upp i över 49 000 ord totalt. Yey.

Det har gått bra med skrivande den här veckan, har kommit till den del av historien då alla större delar som jag planerat sedan länge kommer in och skakar om i berättelsen. Det är kul och ger skrivlust. Jag tror fortfarande på den här berättelsen och på mitt språk, även om jag nog kommit in i det ju längre jag skrivit å nog behöver förfina lite mer i början än i slutet. Ska bli kul och höra vad folk säger när de äntligen får läsa.

Tittade i mina anteckningar i veckan och såg att jag satte igång med det här manuset i mitten av oktober förra året. Så det vore ju skönt om man kunde ha första utkastet klart till semestern. Har ju hållit på ett tag nu. Men semestern är bara runt hörnet och än har jag en hel del kvar att skriva. Men innan oktober kommer jag definitivt vara klar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar