fredag 15 juni 2012

266 sidor av open office hat!

Slutet fick godkänt av bror,så nu är första utkastet officiellt klart! 

Men det svåraste var visst kvar, att sammanfoga allt i ett enda dokument. Och eftersom jag delvis använt ett gammalt word ställde det till problem i open office, även om jag väljer att se det så att det var open office som var ploblemet.Tycker om äldre word, har svårt för nya word och office. Älskar pages, som blev min räddning. Fick sammanställa allt i Ipaden för att få någon ordning på oredan. Men nu är det klart jag har kunnat dra in det i office till slut (enda jag måste göra är att rätta till så att kapitlen början på överst på sidorna vilket fortfarande blev lite skevt.)

TRODDE JAG JA! Jävla office stökar fortfarande till det och får in massa | överallt. Fan då. Ja, ja, skitsamma. Nu är allt sammanfogat i alla fall. Får ordna till det på det gamla wordprogrammet istället.

Hursomhelst fick jag nu äntligen möjligheten att göra det smått löjliga, se efter hur mycket jag skrivit.
Och jag landade på (för första utkastet):

66 651 ord! (ska man tolka de första tre siffrorna på något olycksbådande sätt?)
373 589 tecken!

Så delar man den totala mängden ord med 250 (vilket är cirka en boksida, även om de också kan ligga mellan 300-400 ord, eller mer eller mindre för den delen) så får man att romanen (som det ser ut nu) kommer sluta på någonstans runt 266 sidor! Helt okej tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar