fredag 15 juni 2012

Klar!

Då var jag klar med första utkastet! Alla 43 kapitlen är färdigskrivna och de sista han bror min fått för en första granskning, slår vad om att det blir någon extra ändring innan jag samlar allt under samma dokument för att skriva ut och själv börja redigera och låta se som vill läsa och feed back på första utkastet läsa det. Men i stort är manuset klart för nu!

Det tog nästan åtta månader precis att skriva från att jag en morgon fick idén i huvudet och på bara nån timma kunna plita ned grunden till synopsisen (som under resans gång utökats, ändrats och förbättrats). Från mitten av oktober 2011 till mitten av juni 2012 (15 juni mer exakt).

Nu är det bara att invänta brors kritik innan jag sammanbinder allt och kan sätta mig med mitt barnsliga nöje att se efter hur många ord det blev för att få ett hum om längden. Men jag tippar att den slutade på runt 250-300 sidor (iaf om man räknat 250-300 ord per sida).

Och så måste det bara påpekas att bara för att första utkastet är klart så är inte bloggen avslutad. En roman är inte klar förrän den går till tryck (om den någonsin gör det), så vägen till en klar roman fortsätter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar