onsdag 30 maj 2012

Det närmar sig, snart bistory dags!

22 kapitel i huvudstoryn klara och 4 i bistoryn. Det rullar nästan på utan att man märket det.

Idag har jag lyckats skriva ett helt kapitel i ett enda svep, väldigt ovanligt för mig.

Nu måste jag samla tankarna och staka upp nästa kapitel mitt huvud innan jag hamrar in även det. Men upplösningen är nära och nu har jag resten någolund strikt uppstakat i mitt huvud.

Sedan när slutet är klart kan jag gå tillbaka och ha kul och skriva färdigt bistoryn. Av någon anledning har den hela tiden känts mer slapp och ledig och bara rent kul att skriva. Inte lika stora krav på mig själv där kanske, den är ju mest där för att ska ytterligare en dimension och lite mer förståelse. Om den blir kvar i slutändan återstår att se, men jag tror den kommer förgylla manuset positivt.

Börjar snart kännas som en roman på riktigt. Men jag längtar INTE till redigering och omskrivningar osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar