tisdag 17 april 2012

Skriva och skriva om. Gör om, gör rätt.

Var ett tag sedan man skrev något här nu (hur många bloggar har man inte sett den meningen i?), men skrivandet går bra och går framåt. Just nu känns det bara som man vill skriva skriva skriva. Problemet är att min huvud inte orkar med. 500-600 ord i taget. Det tror jag är min melodi det.

Alldeles nyss satt jag men kapitel 2, 3, 5 och 7 i pappersform och kladdade och strök. En karaktär skulle bort och en annan skulle ta hans plats. Stora stycken rök och kortare ersatte dem, ändå känns det helt ok. Kvalitén ökar förhoppningsvis en hel del med det, känns så.

Originalkaraktären var en riktig klyscha, den nya hoppas jag är mer tro värdig. Åtminstone känns det som om jag stött både en och två sådana människor på olika platser i livet.

Nu återstår det att föra in ändringarna i digitalform sedan får jag återvända dit jag avbröt för att gå tillbaka.

Utöver det verkar det som om jag kommer få en till testläsare som kommer läsa under skrivandets gång. Kul. Rester får allt vänta till åtminstone första utkastet är klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar