onsdag 4 april 2012

Något nytt, något spännande, något distraherande

Kommit på början till något nytt, en ny romanidé hoppas jag. Något att ta vid med när "Eldsjälen" är avslutad. Kanske något att skriva några kapitel på innan jag ger om på en första om skrivning av "Eldsjälen", något att förflytta fokus ett tag och som låter mig se på "Eldsjälen" med nya ögon sedan. Det låter bra.

Problemet är bara att jag blir så sugen att börja på det nya på en gång. Äntligen har jag kommit på en idé med de element jag verkligen velat få med väldigt länge. Skräck självklart. Mycket skräck, riktigt ruskiga scener i mörker och regn. Det andra är spöken. Jag har fått för mig att det är svårt att skriva om spöken, liksom med vampyrer. Man måste bestämma sig för sina egna regler, hur mycket man vill ha med dem och hur de ska porträtteras. Vid det här laget finns det så många olika bilder av kända väsen. Men något som är säkert är att det knappast kommer vara några fina, söta, snälla spöken.

Jag tvingar mig själv att inte hamra in första kapitlen på nya historien. Den ska ICKE påbörjas innan den första är klar. Då kommer jag aldrig bli klar.

Som tur är så lyckas jag ändå hålla mig, kanske främst eftersom jag inte har hela storyn klar för mig. Bara början. Däremot är gitarren en stor distraktion. En dag då jag ska repa tänker jag mest hårdrock och lika dagen efter. Då blir det inte mycket skrivet. Då är det tur att det finns youtube klipp som får igång en igen.

Som det här till exempel (fast just detta inte är från youtube):
http://vimeo.com/29786512

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar