tisdag 10 april 2012

Igång igen, med lite inspiration till hjälp

Påskhelgen förflöt inte riktigt som jag velat. Avslutningen av kapitel 13 satt fast och bandet har tagit för mycket tid. Men nu är det vardag igen och jag har skrivit ca 500-600 ord på nästa kapitel som känns mycket enklare och roligare att skriva. Kapitel 15 är jag säker kommer vara en finne i arslet, men just nu går det bra.

Tänkte passa på att länka lite saker som inspirerar mig nu, eller mest snarare kommer inspirera mig när de kommer ut.

Vi börjar med Peter Bergtings uppföljare till den underbart fängslande och fantastiska Häxmästaren. Demonprinsessan är den andra delen i Legenden om Morwayhle. Fantasy när den är som roligast och bäst helt enkelt, full med massa nya varelser istället för samma gamla orcher och alver som i mycket annat.

http://www.youtube.com/watch?v=z_c12HOP5WQ

Sedan kommer vi till nästa bok som släpps inom kort. Eld. Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgrens uppföljare till Cirkeln i trilogin om en grupp häxor i Engelsfors. Liksom Häxmästaren var Cirkeln också en bok som verkligen grep tag och fick mig att bara vilja läsa mer och mer. Ser fram emot fortsättningen!

http://www.youtube.com/watch?v=9bMFgvuPyCk

Och sist slänger vi in en länk med Neil Gaimans intervju med Stephen King från Sunday Times. Intervjuer med författare jag beundrar inspirerar alltid och när en favorit intervjuar en annan kan det ju inte gå fel. Hade dock varit kul att se en inspelning av intervjun också...

http://www.discordia19.com/main/2012/4/9/neil-gaiman-interviews-stephen-king.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar