onsdag 28 mars 2012

Inspiration

Skriver du som läser det här något eget? Var hämtar du din inspiration?

I'm a sucker for youtube vids! Intervjuer eller föredrag från författare som John Ajvide, Joe Hill, J K Rowling eller Neil Gaiman kan få mig att fastna framför dator i timmar. Just nu är det Stephen King som gäller. Slår på youtube klipp å lyssnar på de när jag är ute med hunden, mockar i stallet eller står vid arbetsbänken på jobbet och blir sjuk sugen på att skriva mera!

Läsa böcker eller lyssna ljudböcker är även de en stor inspirationskälla. Just nu lyssnar jag på Stephen Kings (Richard Bachmans) Marathonmarschen. Härligt kuslig story idé. Även om de kan bli lite lång draget på sina ställen med en enda lång promenad så fastnar jag ändå i berättelsen. På mer traditionellt vis läser jag hypade circeln som är förvånansvärt bra. Tyvärr har jag lite tid för att läsa.

Men även om böcker också får det att klia i fingrarna är det youtube och de författarintervjuer som intresserar mig där främsta inspirationen just nu.

Vilken är din?

Självklart sållar jag mig även till det faktum att det inte bara går att skriva med inspirationen på topp. Då skulle man aldrig få klart något. Men det ör roligare så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar