fredag 11 maj 2012

Bortförklaringar och rädslor

Sjuk. Ledig. Lat. Musik. Tv-serier. 5 anledningar till att det inte blivit mycket skrivet de senaste två veckorna.
Men nu är jag igång igen, även om det känns segt och jag svamlar mig fram värre än jag stundtals tycker Stephen King göra det (även om så inte är fallet.)

Jag börjar närma mig slutet och är rädd för att kasta in mig i det för fort. Ta storm kliv och missa för mycket genom att få med allt i en enda snabb generalisering av kapitlen. Det är nu jag inte får bli för ivrig. Allt ska få ta sin tid. Men om jag ser till hur skrivandet av denna boken gått tidigare blir inte det några problem, allt har hittills kommit till liv själva och tagit mer plats och utrymme än jag från början tänkt mig.

Legenden om Morwhayle: Demonprinsessan och Game of thrones (tv-serien, andra säsongen) sparkar igång inspirationen just nu. Älskar den lätthet som Demonprinsessan känns skriven med. Fastnar för de egna unika världarna i de olika berättelserna och mängden karaktärer och intriger i Game of thrones.

Suget att faktiskt skriva något fantasy-aktigt härnäst blossar till liv, men även om jag har en grej i huvudet jag skulle vilja försöka mig på tror jag det är för svårt för mig just nu. Och sånt ska jag inte tänka på förrän Eldsjälen är klar. Punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar