måndag 20 februari 2012

Hjälpläsare

Jag tillåter endast en person att läsa vad jag skriver innan jag är klar. Det är min bror och har får kapitel efter kapitel var eftersom de färdigställs. Jag tror det är bra att låta någon med åsikter följa med på resans gång. Redan har brorsan poängterar en bikaraktär som vat lite väl stereotypisk och svårigheterna med valet av yrke jag jag hade gett min huvudperson. Nu är jobbet bytt och bokaraktären omformad till någon lite mer spännande och trovärdig. Återstår fortfarande att skriva om ett par kapitel, men det är en baggis mot vilket jobb jag haft framför mig om detta slogsfast inför andra utkastet. Nu får man vara beredd på ännu större omskrivningar vid det laget, men då är i alla fall en stor groda fixad, de andra får man ta sig an med gott mod. Omskrivningar gör ju (om de görs rätt) manuset några spänn vassare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar