onsdag 4 juli 2012

Redigering, disciplin och det duger

Disciplinen för mig att sätta mig ned för att skriva är ibland riktigt dålig. För redigering är den ännu sämre.

Att läsa sina ord och vara nöjd med sin story och sina meningsuppbyggnader och val av ord är lättande och en härlig känsla. Att fortfarande se hur mycket de kan ändras för att bli bättre är både himmel och helvete.

Mitt mål är att själv gå igenom texten minst två gånger innan jag nöjer mig innan jag skickar iväg manuset. Jag vet de som inte tycker det räcker, minst tio gånger. De har säkert rätt. Kanske kommer jag dit. Om disciplinen håller. Jag måste definitivt lära mig att inte bara nöja mig.

Hursomhelst så redigerar jag, även om det går trögt. Målet är att bli klar med första genomläsningen i sommar. Vi får se hur det går.

Så här kan en sida se ut efter att jag gjort mina markeringar:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar