fredag 13 juli 2012

Rastlös, tom på idéer och trött på redigering

Kliar i fingrarna att skriva något. Något nytt. Vad som helst. Men jag vet att det inte funkar för mig utan att synopsis. Idéer har jag, men inget som liknar en berättelse ännu, bara inledningar.

Kanske är det bra. Redigeringen tar en hel del tid och jag är odisciplinerad. Måste få det gjort. Och när jag fått det gjort, måste jag göra om det. Och kanske en gång till.

Blir rastlöst av att känna mig oproduktiv. Blir rastlös av alla de många sidorna som är kvar att gå igenom. Vill bara sätta igång och fylla i i dokumentet vad jag kladdat på utskrifterna.

Ett steg i taget. För första gången ska jag ta allt i rätt ordning. En sak klar, sedan nästa.

Fortfarande känns det som om det hade varit skönt att ha någon liten novell att skriva på sidan av redigeringsarbetet, lite övning osv. Men tydligen inte då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar