söndag 4 november 2012

På't igen

Kommit igång med genomgången av första utkastet för vad som ska bli andra utkastet igen. Känns nästan kul, jobbigt och fyllt av preststionsångest, men kul.

Det jobbigaste är att inte veta om vad man skriver och fixat till är bra, bra nog eller bara blaha blaha och helt ointressant. Svårt för mig som upphovsman att avgöra.

Men just nu spelar det ingen roll, nu vill jag bara bli klar med andra, alt tredje, utkastet, lägga det på posten å låta det gå som det vill sedan. Så länge jag bara gjort mitt bästa så kan jag inte göra mer sedan,

Och då är det det där med följebrev också, spyr på sånt. Har skrivit ihop ett, men det känns löjligt och alla andra försök tråkiga. Det blir definitivt det svåraste att skriva.

Och beträffande skriva så har jag påbörjat något nytt som hängt med o huvudet ett tag. Det handlar om en dörr. Jag har skrivit små stycka ryckta från olika delar i historien i mitt huvud. Jag har inget synopsis klart, men hoppas att det blir något av det hela.


Det var över ett år sedan jag började skriva Eldsjälen, nu ska jag allt se till att få klart den snarast.


Hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar